نوشته شده توسط : hossein

باتری ابزاری متشکل از یک یا چند سلول الکتروشیمیایی با اتصالات خارجی است؛ که برای تأمین انرژی دستگاه‌های الکتریکی مانند چراغ‌قوه، تلفن‌های همراه و خودروهای برقی استفاده می‌شود. هنگامی که یک باتری در حال تأمین توان الکتریکی است، ترمینال مثبت آن کاتد و ترمینال منفی آن آند است.

 ترمینالی که با علامت منفی مشخص شده است منبع الکترون‌هایی است که از طریق یک مدار الکتریکی خارجی به سمت ترمینال مثبت جریان می‌یابد. هنگامی که یک باتری به یک بار الکتریکی خارجی متصل می‌شود، یک واکنش اکسایش-کاهش واکنش دهنده‌های پر انرژی را به محصولات کم انرژی تبدیل می‌کند و اختلاف انرژی آزاد به عنوان انرژی الکتریکی به مدار خارجی تحویل می‌شود.

از گذشته، از اصطلاح باتری برای دستگاه‌هایی با چند سلول استفاده می‌شد، با این حال از این اصطلاح همچنان برای دستگاه‌هایی با فقط یک سلول استفاده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم انواع باتری‌های الکتریکی را معرفی و بررسی کنیم.

برای مطالعه ادامه مقاله انواع باتری یه سایت الکتروثامن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: انواع باتری،باتری،الکتروثامن ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

از گذشته تاکنون صنعت ساختمان‌سازی جایگاه خاصی داشته است. از خانه‌های گِلی گرفته تا ساختمان‌های پیشرفته امروزی به تاسیسات ساختمانی نیاز دارند. یکی از حوضه‌های پر اهمیت صنعت ساختمان‌سازی، تاسیسات ساختمانی می‌باشد که اگر درست طراحی شوند، آرامش را به ساختمان آورده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. در مطلب امروز ما قصد داریم به بررسی انواع تاسیسات ساختمانی پرداخته و اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

تاسیسات ساختمانی

در حقیقت تاسیسات ساختمانی، اجزای حیاتی یک ساختمان می‌باشند که مربوط به شرایط دیداری، حرارتی، شنیداری و بهداشتی می‌شوند. هدف تاسیسات ساختمانی ایجاد آرامش و آسایش ساکنان ساختمان است. در نتیجه باید به خوبی و با دقت طراحی شوند وگرنه کاربرد خود را از دست می‌دهند. تاسیسات ساختمانی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی انواع آن می‌پردازیم.

برای مطالعه ادامه مقاله تاسیسات ساختمانی به سایت الکتروثامن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: انواع تاسیسات ساختمانی،تاسیسات ساختمانی،الکتروثامن ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()